woningbouw
Van "Klankbordgroep Nijevoert (Florapark-Westeinde)"
Ga naar het project
Ik zou er voor willen pleiten dat er in het gebied een park en plantsoenen komen. Ook dat er geen hoogbouw wordt gerealiseerd: dat past niet binnen de kleinschaligheid en het gegeven dat Stedebroec en Enkhuizen weinig hoogbouw hebben. Een goed mix tussen huur-en koopwoningen is belangrijk. Ook dat er woningen komen voor 65+ en voor woonvormen waarin mensen voor elkaar kunnen zorgen.
Het is belangrijk dat er voor fietsers een veilige brug komt over de Randweg, zodat er voor fietsers geen nieuwe kruisingen nodig zijn om naar Enkhuizen binnen de Veste te gaan. Een fietsbrug naar de IJsselmeerdijk is belangrijk om makkelijk naar water toe te kunnen.
Natuurlijk dient er ook een goede verbinding te komen met het NS-station Bovenkarspel Flora.
